معرفی رشته‌های تحصیلی هنرستان

۹۹ بازديد
معرفی رشته‌های تحصیلی هنرستان

دانش‌آموزان در پایه نهم برای انتخاب رشته و ادامه تحصیل در رشته‌های هنرستان تصمیم می‌گیرند تا بتوانند زودتر وارد بازار کار شده و آینده مطلوبی را داشته باشند.

انتخاب رشته دبیرستان یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که هر شخص در طول زندگی‌اش می‌گیرد و با توجه به آن مسیر زندگی او پس از آن تغییر می‌کند. این تصمیم به‌صورت مستقیم در آینده شما تأثیرگذار است و درصورتی‌که بدون مطالعه و مشاوره گرفته شود، قطعاً نتیجه خوبی نخواهد داشت.

بسیاری از دانش‌آموزان در پایه نهم تصمیم می‌گیرند که بقیه تحصیل خود را در هنرستان سپری کنند و یا توجه به بازار خوب رشته‌های هنرستان زودتر وارد بازار کار شوند. یک باور غلط وجود دارد که تنها دانش‌آموزانی که پایه تحصیلی ضعیفی و یا پایین‌تر از سایر دانش‌آموزان دارند وارد هنرستان می‌شوند. باید بگوییم که امروزه بهترین هنرستان های تهران رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش را ارائه می‌دهند و مهارت دانش‌آموزان را با امکانات تحصیلی فوق‌العاده تضمین می‌کند. چنین افرادی خیلی زود جذب بازار کار می‌شوند و آینده شغلی روشنی خواهند داشت. بسیاری از دانش‌آموزان برتر برای تحصیل در بهترین هنرستان تهران رشته‌های فنی و حرفه‌ای و یا کار و دانش را انتخاب می‌کنند تا بسیار سریع‌تر از بقیه‌ی دانش‌آموزان وارد بازار کار حرفه‌ای شوند.

در این مقاله قصد داریم رشته‌های فنی و حرفه‌ای را که در بهترین هنرستان های تهران و همچنین شهرستان‌ها تدریس می‌شوند و می‌توانید با کسب نمره لازم در این رشته‌ها ثبت نام کنید را معرفی کنیم. همچنین نکات لازم برای انتخاب رشته‌ی فنی حرفه‌ای و تحصیل در بهترین هنرستان را به شما ارائه خواهیم کرد.

مشاوره برای ورود به بهترین هنرستان
هرچند در انتخاب رشته‌ی تحصیلی علاقه و استعداد مهم‌ترین شرط است اما لازم است که شما با کمک یک مشاور شرایط تحصیل و همچنین بازار کار رشته مورد علاقه خود را بررسی کنید. در صورت انتخاب نادرست رشته تحصیلی حتی اگر در بهترین هنرستان نیز تحصیل کنید، ممکن است آینده شغلی مناسبی نداشته باشید. پادا

براش مشاوره تحصیلی و کسب اطلاع از رشته‌های هنرستان، بازار کار و شرایط تحصیل برای هر کدام، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

رشته‌های تحصیلی هنرستان
رشته‌های تحصیلی هنرستان به دو گروه رشته‌های تحصیلی فنی و حرفه‌ای و رشته‌های تحصیلی کار و دانش دسته بندی می‌شوند. به صورت کلی هر دوی این گروه دروس عملی بیشتری دارند ولی فرق اصلی آن‌ها در محتوای دروس است. دروس نظری رشته‌های فنی و حرفه‌ای بیشتر از دروس نظری رشته‌های کار و دانش است. در رشته‌های کار و دانش سعی بر این است که هنرجو برای حضور در بازار کار پس از مقطع دیپلم آماده شود. در رشته‌های فنی و حرفه‌ای به دلیل وجود دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای سعی می‌شود دروس نظری بیشتری به هنرجویان آموزش داده شود تا در صورت علاقه امکان ادامه تحصیل در دانشگاه را داشته باشند. البته نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که ساعات حضور در مدرسه برای دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای بیشتر است و شرایط ورود به رشته‌های فنی و حرفه‌ای از نظر معدل و دیگر موارد، سخت‌تر است. آموزش و پرورش
رشته‌های تحصیلی هنرستان در گروه فنی حرفه‌ای
هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای تحت نظر آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند و در رشته‌های مشترک بین بهترین هنرستان دخترانه و بهترین هنرستان پسرانه هیچ تفاوتی در سرفصل‌های دروس ارائه شده وجود ندارد. رشته‌های فنی و حرفه‌ای در چهار گروه کشاورزی، مدیریت و خدمات، صنعت و هنر به دانش‌آموزان ارائه می‌شوند و قبل از ورود به هنرستان های تهران در پایه نهم شما باید رشته‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

کدام یک از رشته های فنی حرفه‌ای از بقیه بهتر هستند؟
هدف بسیاری از دانش‌آموزان برای ادامه‌ی تحصیل ورود به بازار کار موفق‌تر و بهتر است. به همین دلیل بسیاری از دانش‌آموزان ترجیح می‌دهند به جای رشته‌های نظری، در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و هنرستان ادامه تحصیل دهند تا زودتر وارد بازار کار شوند. اما سوال اصلی اینجاست که کدام یک از رشته‌های فنی و حرفه‌ای برای تحصیل بهتر هستند؟ فاکتورهای مورد نظر برای اینکه یک رشته را بهتر از بقیه بدانیم، چیست؟

در مورد رشته‌های فنی و حرفه‌ای قطعا بازار کار مناسب یکی از مهم‌ترین آیتم‌هایی که دانش‌آموزان به آن توجه می‌کنند. در مرحله‌ بعد باید به امکان ادامه تحصیل در آن رشته توجه ویژه‌ای کرد. به عنوان یک مشاور به شما توصیه می‌کنم حتی اگر در حال حاضر علاقه‌ای به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ندارید، اما حتما این موضوع را مد نظر داشته باشید. سعی کنید رشته‌ای را انتخاب کنید که امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر یعنی کاردانی، کارشناسی، ارشد و همین طور دکتری برای آن رشته در ایران وجود داشته باشد. استعداد و علاقه‌ خود را بسنجید و تنها در صورتی یک رشته‌ تحصیلی را انتخاب کنید که همه‌ی جوانب آن را سنجیده باشید.
منبع: ایرنا
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.