آشنایی با ویژگی های بهترین هنرستان تهران

۵۰ بازديد
آشنایی با ویژگی های بهترین هنرستان تهران

هدف از ارائه این مقاله، آشنایی والدین با بهترین هنرستان تهران و به طور کلی، آشنایی با مشخصات بهترین هنرستان ها در سراسر کشور می‌باشد.

انتخاب رشته، همواره یکی از بزرگترین دغدغه های دانش آموزان و والدین بوده است. انتخاب رشته مناسب با توانایی های فرزندان و به علاوه انتخاب مناسب ترین مدارس برای ادامه تحصیل و موفقیت شغلی فرزندان، همواره چالش بزرگی پیش روی والدین بوده است. یکی از متداولترین سوالات والدین در هنگام انتخاب رشته دانش آموزان، این است که کدام دبیرستان بهتر است و یا بهترین هنرستان تهران کدام است. از این رو انتخاب رشته یکی از حساس ترین مراحل در زندگی دانش آموزان می‌باشد.

در شهر های بزرگ، به ویژه در تهران، به دلیل وسعت زیادی که دارد، معمولا کسب اطلاعات کافی در مورد برترین هنرستان اندکی دشوار است. از این رو با بررسی بهترین هنرستان های تهران، اطلاعات لازم را در این زمینه ارائه می دهیم.

به منظور آشنایی دانش آموزان علاقمند به رشته های شاخه فنی و هنرستان، توضیحاتی در این زمینه عنوان می‌گردد. امید است که پاسخگویی به برخی سوالات برای شما مفید واقع گردد.

قبل از اینکه ویژگی های بهترین هنرستان های تهران را بیان کنیم، ابتدا لازم است به طور کلی در مورد هنرستان اطلاعاتی به دست بیاوریم.

آشنایی با ویژگی های بهترین هنرستان تهران

هنرستان

هنرستان ها جزو مدارس آموزشی کشور هستند که دانش آموزان علاقمند به رشته های هنری و فنی در صورت تمایل می‌توانند بعد از اتمام دوره نهم متوسطه، در آن به یادگیری مهارت های مورد نیاز به صورت تخصصی بپردازند. دوره آموزشی هنرستان ها سه سال می‌باشد، در صورتی که دوره های تحصیلی در مدارس دبیرستان چهار سال می‌باشد. بیش از 40 رشته هنری در هنرستان ها تدریس می‌گردد. دانش آموزانی که از هنرستان ها فارغ التحصیل می‌شوند، می‌توانند بدون گذراندن دوره یکساله پیش دانشگاهی، در آزمون های ورودی دانشگاه ها در مقطع کاردانی(فوق دیپلم) شرکت کنند. در حال حاضر امکان شرکت در آزمون های کارشناسی پیوسته برای دانش آموزان هنرستان وجود ندارد. آموزش و پرورش

لازم به ذکر است که اولین هنرستان ایران در تبریز واقع شده است که به کمک گروهی از آلمانی ها دایر شد. برخی از هنرستان ها علاوه بر رشته های شاخه فنی، رشته هایی از شاخه کار و دانش را نیز شامل می‌شوند.



در حال حاضر رشته های تحصیلی در هنرستان ها به چهار شاخه تقسیم می‌شوند:

زمینه خدمات
زمینه صنعت
زمینه کشاورزی
زمینه هنر
هر یک از این شاخه ها شامل تعدادی از رشته های تحصیلی میباشد که در ادامه به بررسی آن ها می‌پردازیم.

زمینه خدمات شامل: ناوبری - حمل و نقل – حسابداری بازرگانی – تربیت کودک – تربیت بدنی
زمینه صنعت شامل: تاسیسات – مکاترونیک – صنایع فلزی – صنایع چوب و مبلمان – مکانیک خودرو – ماشین ابزار – چاپ – شبکه و نرم افزار – الکتروتکنیک – الکترونیک – الکترونیک و مخابرات دریایی – مکانیک موتورهای دریایی – ساختمان – سرامیک – صنایع شیمیایی – صنایع نساجی – متالوژی – معدن.
زمینه کشاورزی شامل: امور دامی – امور زراعی و باغی – صنایع غذایی – ماشین های کشاورزی.
زمینه هنر شامل: سینما – انیمیشن – صنایع دستی – موسیقی نوازندگی سازهای ایرانی – موسیقی نوازندگی سازهای جهانی – مرمت آثار فرهنگی – معماری داخلی – تولید برنامه های تلویزیونی – گرافیک – فتوگرافیک – نمایش – نقشه کشی معماری – نقاشی.


برای شناخت بیشتر رشته های مورد نظر، موارد زیر را باید در نظر بگیرید:

واحدهای درسی
دروس مهارتی
وضعیت ادامه تحصیل
بازار کار
اگر قصد تحصیل در بهترین هنرستان تهران را دارید، قبل از انتخاب هنرستان، لازم است با مطالعه و بررسی کافی، رشته تحصیلی متناسب با علایق و استعداد خود را بیابید.پادا

بعد از کسب اطلاعات کافی در مورد رشته انتخابی، برای شناخت بهترین هنرستان تهران باید حتما با مشاوران و هنرآموزان رشته مورد نظر خود، مشورت نمایید و تمامی سوالات خود را برای مشاورین بیان کنید.

از دانش آموزان فارغ التحصیل از بهترین هنرستان تهران که هم اکنون مشغول به کار می‌باشند، مشاوره بگیرید.

قبل از ثبت نام از هنرستان مورد نظر خود، بازدید کنید و از مواردی چون محوطه حیاط، کلاس ها، کارگاه ها و سایر بخش های هنرستان دیدن نمایید.

اگر هدف شما تحصیل در بهترین هنرستان تهران باشد، قطعا همه این گزینه ها در بهترین شکل و مجهزترین حالت ممکن خواهد بود.

تفاوت اصلی هنرستان و مدارس کار و دانش


دانش آموزانی که قصد تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای را دارند، حتما با این سوال رو به رو می‌شوند که چه تفاوتی میان هنرستان ها و مدارس کار و دانش وجود دارد.

و همچنین سوالاتی از این قبیل:

چه رشته ای برای ادامه تحصیل برگزینند؟
کدام رشته ها بازار کار بهتری دارند؟
کدام دبیرستان و یا هنرستان را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند؟
بهترین دبیرستان و بهترین هنرستان تهران و یا سایر شهرها کدام است؟
استعداد آن ها در کدام رشته بیشتر است؟
تفاوت هنرستان و کاردانش در چیست؟
آشنایی با ویژگی های بهترین هنرستان تهران

هنرستان ها به طور کلی، به چهار دسته تقسیم می‌شوند، که در اینجا به نقد و بررسی هر کدام از این چهار دسته می‌پردازیم:

هنرستان های دولتی
هنرستان های هیات امنایی
هنرستان های نمونه دولتی
هنرستان های غیرانتفاعی
هنرستان های دولتی شامل هنرستان هایی می‌شود که به طور کامل تحت نظارت آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستند. محیط این هنرستان ها به نسبت بزرگ بوده و از امکانات خوبی برخوردار می‌باشند. به طوری که برخی از این هنرستان ها به دلیل سیستم مدیریتی قوی، بعدها به هنرستان های نمونه دولتی و هنرستان های هیات امنایی تبدیل شده است.

که در صورت تبدیل به این هنرستان ها، والدین موظف به پرداخت شهریه بالاتری خواهند بود. هنرستان های دولتی دارای کارگاه های بزرگ و مجهز می‌باشد. لازم به ذکر است، میزان شهریه این هنرستان ها به مراتب از سایر هنرستان ها کمتر است.

هنرستانهای هیات امنایی: این هنرستان ها به طور مستقیم توسط آموزش و پرورش اداره نمی‎‌شوند. بلکه توسط تعدادی از هنرآموزان خبره و دارای سابقه کار مدیریت می‌گردد و آموزش و پرورش به طور غیر مستقیم بر این هنرستان ها نظارت می‌کند.

میزان شهریه این هنرستان ها، حدودا دو برابر هنرستان دولتی می‌باشد.

هنرستان های هیات امنایی از لحاظ کیفی، گاهی با هنرستان های دولتی برابری می‌کنند. ولی برخی از این هنرستان ها با ضعف مدیریتی و کمبود نظم در مدیریت امور مواجه هستند. طبیعتا همه این ها ارتباط مستقیمی با نحوه مدیریتی هیئت امنای هنرستان مورد نظر دارد.

هنرستان های نمونه دولتی: برای ورود به هنرستان های نمونه دولتی نیاز به شرکت در آزمون مورد ورودی می باشد، که آزمون هنرستان نمونه دولتی، تیرماه هر سال برگزار می‌گردد. این هنرستان ها دارای نظام مدیریتی قوی و حرفه ای می باشند و کیفیت این هنرستان ها از سایر هنرستان ها، بالاتر است. طبیعتاً به دلیل مدیریت دقیق در آنها، قوانین و سخت گیری‌های بیشتری اعمال می گردد. میزان شهریه این هنرستان ها بیشتر از هنرستانهای هیات امنایی می باشد.

شهریه این هنرستانها، حدودا دو برابر هنرستانهای هیات امنایی است.

کارگاه هنرستان

هنرستانهای غیرانتفاعی نیز زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت می کنند و توسط مدیر و مدرس، مدیریت می شود. هنرستان غیر انتفاعی در تمامی مناطق تهران وجود دارد و در رشته هایی از قبیل کامپیوتر، حسابداری و معماری ثبت نام می‌کند، که رشته‌های پرطرفدار هستند. لازم به ذکر است که رشته‌های فنی از قبیل برق، ساختمان و مکانیک، بیشتر در هنرستان های دولتی تدریس می گردد. دلیل این موضوع می‌تواند وجود کارگاه‌های بزرگ آموزشی و مجهزتر بودن این کارگاه‌ها، نسبت به هنرستان های غیرانتفاعی می باشد. میزان شهریه این هنرستان ها از سایر هنرستان های دولتی، نمونه دولتی و هیئت امنایی بیشتر می‌باشد. در اینجا انواع گروه های هنرستان ارائه گردید، تا والدین بتوانند بهترین گزینه را برای تحصیل فرزندان خود برگزینند. انتخاب مناسب ترین و برترین هنرستان، بسیار حائز اهمیت است و به طور مستقیم بر کیفیت آموزشی و امکانات آموزشی تاثیرگذار خواهد بود. دانش آموزان، سه سال از سرنوشت ساز ترین دوران زندگی خود را در هنرستان مشغول به تحصیل هستند و این خود، اهمیت انتخاب بهترین هنرستان را برای ادامه تحصیل، بیش از پیش مشخص می‌کند.بهترین هنرستان پسرانه

با افزایش تاثیر معدل در کنکور، اهمیت این موضوع دو چندان می گردد. تا دانش آموزان بتوانند با تحصیل در یکی از بهترین هنرستان های تهران با معدل عالی وارد مراحل بعدی زندگی خود و آزمون کنکور شوند. تحصیل در بهترین هنرستان تهران، قبولی آنان در بهترین دانشگاه را نیز به دنبال خواهد داشت.

با توجه به مطالب فوق، هنرستان های نمونه دولتی، جزو بهترین هنرستان ها می باشند و والدین، معمولاً تمایل بیشتری به تحصیل فرزندان خود در این هنرستانها دارند.بهترین هنرستان دخترانه


باید دقت کنید که انتخاب بهترین هنرستان، زمانی می تواند بهترین نتیجه را داشته باشد که انتخاب دانش آموز بر اساس استعداد، رغبت و توانایی او در رشته مورد نظر باشد. لذا، باید با دقت و شناخت کافی، نسبت به انتخاب رشته ی مورد نظر خود اقدام نمایید.یکی از ویژگی های بهترین هنرستان تهران، برخورداری از کارگاه بزرگ و مجهز می باشد. همانطور که میدانید، رشته های هنری و فنی معمولاً از همان ابتدا کار تولید را آغاز می کنند. کار عملی، مهمترین بخش رشته های هنرستان می باشد. لذا برترین هنرستان ها، باید شرایط لازم برای کار عملی و ابزار و محیط لازم برای تولیدات رشته مورد نظر را دارا باشند. لازم به ذکر است که یکی از ویژگی‌های مهم بهترین هنرستان های تهران، این است که تولیدات دانش‌آموزان از همان ابتدا توسط هنرستان به فروش می‌رسد و پولی که از فروش محصولات هنرستان به دست می آید، صرف خرید لوازم مورد نیاز در هنرستان ها می شود و مابقی آن به دانش‌آموزان اختصاص داده می‌شود. این کار، به شناخت و آشنایی دانش آموزان با روند فروش تولیدات خود منجر می گردد. تعداد رشته ها و همچنین ظرفیت پذیرش هر رشته، متناسب با نیاز و تقاضا صورت می گیرد.
منبع:جارچی آنلاین

بهترین رستوران های تهران

ما از رستوران گردی های شخصی خودمان و مشاهدات مان، نظرات کاربرانی که برای اولین بار از این رستوران ها دیدن کرده اند، نظرات مشتریان دائم که در گوگل مپ، اینستاگرام و  کلیه شبکه های اجتماعی در این باره نظر داده اند استفاده کرده و بر اساس 4 معیار زیر رستوران ها را در مناطق مختلف تهران معرفی کرده ایم:

  • کیفیت غذا
  • هزینه و قیمت
  • فضای رستوران
  • کیفیت سرویس دهی

شمال تهران


1- رستوران سران (تجریش- راحت اما شلوغ)

address   آدرس: تجریش ابتدای مقصودبیک کوچه گلبر پلاک 3
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.